Coaching leidinggevende Spoedgevallen

sfz_logo_cmyk_voluit.jpg

In een coachingstraject zijn de medewerker, de leidinggevende en de coach betrokken partijen. Elk van deze heeft in dit proces zijn eigen rol en verantwoordelijkheid. 

A/ De rol van de coach:

  • Bewustzijn te creëren over persoonlijke sterktes, blinde vlekken en zwaktes.
  • Stil te staan bij de huidige manier van denken en handelen en het effect daarvan op relaties, resultaten.
  • Deze gedachten en handelingen te challengen en samen te zoeken naar het effect daarvan op relaties en resultaten.
  • De coachee verantwoordelijk te houden voor de eigen evolutie en leerproces.
  • Vertrouwelijkheid te bewaren.
  • Stimuleert de coachee om zelf tussentijds de inzichten en acties te bespreken met de leidinggevende.

B/ De rol van de leidinggevende:

  • Zorgt bij aanvang van het traject dat er helderheid is over het verwachte leerproces en de doelen.
  • Toont interesse in de terugkoppeling van de coachee over de coaching sessie.
  • Geeft regelmatige ontwikkelingsgerichte feedback aan de coachee.
  • Reflecteert over hoe hij/zij het oude gedrag van de coachee mogelijks zelf mee in stand houdt, bespreekt dit met de coachee en zoekt samen naar oplossingen.

C/ De rol van de coachee:

  • Bepaalt in samenspraak met de leidinggevende rond welke doelstellingen in dit traject gewerkt zal worden.
  • Neemt volledige verantwoordelijkheid over het resultaat van dit traject.
  • Is bereid stil te staan bij het eigen functioneren en zich kwetsbaar op te stellen.
  • Gaat aan de slag met deze andere manier van denken en vraagt feedback.
  • Bespreekt het eigen leerproces met de leidinggevende/HR na ieder coaching gesprek.

Contactpersoon Liftin

foto-liftin.jpg

Patrick Van Slambrouck

Interim manager/expert

Bekijk profiel
logo

Samenwerken?

Elke samenwerking begint met een vrijblijvend gesprek

Contacteer ons